Banking Channels

Start enjoying banking at your fingertips, anytime, anywhere! All you have to do is to register to Al Masraf Online Banking.
Main Features:

  • Account(s) Summary
  • Account Details
  • Account Statement
  • Cheque Book Request
  • ATM card Re-issuance
  • ATM card Block Request
  • Fund Transfer
  • Loan Summary

For the full list of features please click here

All our ATMs in the branches are equipped with the following services:

  • Cheque Deposit Machines
  • Cash Deposit Machines
  • Cash Withdrawal

All our ATMs outside AL Masraf branches are Cash withdrawal ATMs
Click here to locate our ATMs.

Al Masraf’s Phone Banking Service gives you the privilege of having your own Personal Banker at your fingertips. It’s fast, easy and trustworthy.
Main Features:

  • Card Activation
  • Card Activation through Call Center Agent
  • Card PIN Creation
  • Card PIN change
  • Forgot Card PIN
  • Card Blocking ( Agent Based)
  • Account Balance Inquiry
  • Last 5 transaction details

To start using our phone banking services please call 600 52 99 99 and select account services option from the list.

An SMS is all you need to take care of your banking needs

SMS PULL Services

Account summary enquiry
Account balance enquiry
Account mini statement (Last 5 transactions)
Currency exchange rates enquiry
Fixed deposit rate enquiry
Fund transfer
Cheque book request
Request for statement of accounts

SMS PUSH Services

Alert on all types of credit and debit transactions happening in your Account.
Balance threshold alert notifications
General notifications and alerts

To enroll please fill up this form and handed over to your Branch.

Security Notice

  1. Please do not share your user ID and Passwords with anybody. Keep it totally Confidential
  2. Please Keep your Passwords Complex and change them regularly
  3. Please do not share your Debit/ATM card or Credit card password with anybody. Keep it totally Confidential
  4. Never respond to any Email or SMS asking for your User ID, Passwords, Credit / ATM Card information or any other information. If you receive any, report to us
  5. For using Al Masraf Online Banking, Ensure you type www.almasraf.ae and avoid following any links received via e-mail, SMS, etc.
  6. Ensure your personal, identification and contact details are up to date in our bank records
  7. Ensure to log off immediately once you have finished using your online banking.

Security Tips for use of Online Banking

إشعار امني

  1. يرجى عدم مشاركة معرف المستخدم وكلمات المرور مع أي شخص. ابقها سرية تماماً
  2. يرجى أن تختار كلمات مرور معقدة مع الحرص على تغييرها بانتظام
  3. يرجى عدم مشاركة كلمة المرور لبطاقة الايداع / بطاقة الصراف الآلي أو بطاقة الائتمان الخاصة بك مع أي شخص. ابقها سرية تماماً
  4. لا ترد أبدا على أي رسالة بريد إلكتروني أو رسالة قصيرة تطلب منك الإفصاح عن هوية المستخدم الخاص بك أو كلمات المرور أو معلومات بطاقة الائتمان/الصراف الآلي أو أي معلومات أخرى. إذا تلقيت أي من الرسائل المشار إليها أعلاه، يرجى منك أن تبلغنا بذلك
  5. لاستخدام خدمات " المصرف " عبر الإنترنت، تأكد www.almasraf.ae و تجنب اتباع أي روابط ترِدُك عبر البريد الإلكتروني أو الرسائل القصيرة أو غيرها
  6. تأكد من أن معلوماتك الشخصية والتعريفية وتفاصيل الاتصال بك المصرح بها في سجلاتنا المصرفية محدثة
  7. تأكد من تسجيل خروجك فورا بعد الانتهاء من استخدام الخدمات المصرفية عبر الإنترنت.

نصائح أمنية لاستخدام الخدمات المصرفية عبر الإنترنت

↓